ToNhOp LaRaChE
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ToNhOp LaRaChE

welcome to my world

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

حوار مع فيروس أنفلونزا الطيور

كاتب الموضوعرسالة
matrix
مشرف
مشرف
matrix

ذكر
اسمك الحقيقي : tarik
نقاط التميز :
حوار مع فيروس أنفلونزا الطيور Left_bar_bleue30 / 10030 / 100حوار مع فيروس أنفلونزا الطيور Right_bar_bleue

حوار مع فيروس أنفلونزا الطيور Empty
مُساهمةموضوع: حوار مع فيروس أنفلونزا الطيور   حوار مع فيروس أنفلونزا الطيور I_icon_minitimeالإثنين أكتوبر 15, 2007 2:40 pm

الفيروس يصرح : جربت أدخل جسم مواطن مصري!

تفاصيل المباحثات المشتركة مع الميكروبات المصرية !

إذا فتحت أي جريدة أو مجلة أو قناة تلفزيونية أو إذاعية أو أي وسيلة إعلام مسموعة أو مقروءة , ستجد أن الجميع يتكلم في موضوع واحد هو : أنفلونزا الطيور.. أتعجب في سري من هذا الاهتمام غير العادي .. هم الطيور دول كانوا من بقيت أهالينا يعني ؟؟

لسبب ما أردت أن أكتب عن هذا الموضوع.. و لسبب ما أردت أن يكون الموضوع مختلفا.. الكل كتب عن أنفلونزا الطيور.. ايه الجديد اللي ممكن اكتبه ؟؟

فكرت مليا في الموضوع و توصلت للفكرة التي قرأتها أنت للتو في العنوان.. ليه لأ ؟؟ مانستضيف الفيروس نفسه و نعمل معاه حوار.. مش اشتغالة بقى ؟؟ محدش عملها قبل كده و أهو يبقى انفراد..

لن أحكي لكم عن مغامراتي المستميته في تحديد موعد مع هذا الفيروس المشغول جدا.. لكن يكفي أن أقول أنني استطعت أن أصل إليه بطريقة ما و أجريت معه هذا الحوار الممتع و المتميز جدا..

احنا : اهلا و سهلا يا عم الفيروس

الفيروس: اهلا اهلا ...

احنا : لو سمحت ياريت تعرف اخوانا القراء بنفسك..

الفيروس: اسمي في البطاقة h5 .. و اسمي الفني ( فيروس انفلونزا الطيور)..

احنا : ما هو محل الاقامة ؟

الفيروس: محل الاقامة مش ثابت للأسف.. اصلي غاوي سفر بيني و بينك..

احنا : طيب ما هو محل الميلاد ؟

الفيروس: أنا اتولدت أساسا في جنوب شرق آسيا.. قول في الصين كده..

احنا : كلمنا عن نفسك شوية..

الفيروس: أنا فيروس عادي زي أي فيروس في الساحة الطبية.. بس كل ما هنالك إني وجه جديد و انت عارف بقى و سائل الاعلام بتهتم بكل ما هو جديد..

احنا : إيه الجديد اللي قدمته ؟

الفيروس: يمكن الجديد إني غاوي فراخ و بط و وز..و شهيتي مفتوحة حبتين .. بس كده..

احنا : طيب إيه اللي جابك عندنا يا استاذ h5 ؟

الفيروس: أبدا.. لقيت كل حاجه بتجيلكم من الصين و انتم فرحانين بيها.. فقلت آجي أنا يمكن ترحبوا بيا أنا كمان !

احنا : نرحب بيك ؟ يعني جاي تخرب بيتنا و نرحب بيك ؟؟ تيجي ازاي دي ؟

الفيروس: يا بيه مالبضايع اللي جايالكم من الصين جايه تخرب بيتكم هيا كمان, و فرحانين بيها و طايرين بيها.. اشمعنه انا يعني ؟؟

احنا : مش واخد بالي ..

الفيروس: اسمع يا سيدي.. البضايع الصيني دي مش جاية تضرب الصناعة و الاقتصاد المصري ؟

احنا : بيحصل !

الفيروس : أنا كمان جاي أضرب الفراخ و الاقتصاد المصري.. هيا هيا يعني !!

احنا : دانت فيروس مثقف قوي.. طيب بلاش كلام في السياسة عشان الناس ماتزهقش..

الفيروس: زي ما تحب..

احنا : انت ازاي دخلت الأراضي المصرية ؟

الفيروس : بلاش كلام في النقطة دي لو سمحت.. أنا متسلل صحيح بس مش عايز مشاكل مع الداخلية الله يخليك..

احنا : يعني دخلت ازاي ؟

الفيروس: دخلت مع بطة مهاجرة وصلتني في طريقها .. أوتو ستوب يعني !

احنا : و ناوي تعمل ايه في مصر ؟

الفيروس : أبدا.. أنا باتكاثر على البط و الوز و الفراخ و الطيور الظريفة دي..

احنا : طيب مش ناوي تنتقل للبني ادمين ؟

الفيروس : لا طبعا ..

احنا : ليه ؟

الفيروس: شوف يا بيه .. احنا الفيروسات غاويين أذية صحيح , لكن مابنحبش نقطّع على بعض .. كلام في سرك كده .. أنا جربت أدخل جسم مواطن مصري.. لقيت لما دخلت لقيت زملاء كتير قوي .. (التهاب كبدي و بائي) على (بلهارسيا) على (التهاب سحائي) على (سرطان) على (سالمونيللا).. لقيت خلق كتير قوي يا بيه.. لقوني داخل عليهم قاموا وقفوا.. و خدوني على جنب.. و رنوني حتة علقة مكن ,خلتني أزرقّ..!! شايف البشلة اللي في وشي دي ؟؟ إهي دي ضربة مطوة من الأخ (فشل كلوي) !

احنا : و بعدين ؟؟

الفيروس : أبدا.. بعد ما خدت العلقة التمام, قعدنا قعدة عرب.. و اتكلمنا كلام فيروسات من الآخر و اتفقنا على المفيد..

احنا : اتفقتوا على ايه بالضبط ؟

الفيروس: اتفقنا على إن انا مش من هنا و مش ابن بلد فلازم ألتزم بالأصول ..و ما قطّعش على الميكروبات المصرية الصميمة.. اتفقنا على قاعدة ( صباح الخير يا جاري ,انت في حالك و انا في حالي!) يعني بلاش تقطيع على بعض و خليني في الفراخ و العصافير و ما أهوبش ناحية منطقة الميكروبات التانية.. أصلها أرزاق يا بيه و غلط ناخد رزق بعض عدم المؤاخذة..و ده اللي أعلنا عنه في المؤتمر الصحفي بعد المباحثات اللي اجريناها مع بعض في أحد مقالب الزبالة..
احنا : تشرفنا بلقاءك يا سيد h5[/size]

حوار مع فيروس أنفلونزا الطيور
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-